Renomowana francuska stocznia jachtowa wyposaża warsztaty produkcyjne w suwnice pomostowe ABUS


Francuskie przedsiębiorstwo stoczniowe Construction Navale Bordeaux (www.cnb-yachts.com) istniejące od 1987 roku stanowi część Bénéteau Group (www.beneteau.com). Stocznia z materiałów kompozytowych buduje jachty żaglowe i motorowe o długości od 18 do 24 metrów. Construction Navale Bordeaux (CNB)  posiada ofertę zarówno dla żeglarzy wymagających, jak i ceniących luksus. W czasie swojej działalności stocznia zdobyła bezkonkurencyjne doświadczenie w spełnianiu najwyższych standardów technologicznych. Jej know-how zostało docenione szeregiem prestiżowych nagród międzynarodowych. Firma zyskała powszechne uznanie ze względu na jakość konstrukcji i wykończenia wszystkich budowanych tu jednostek, a w szczególności ze względu na Lagoon – światowego lidera rejsowych katamaranów długości od 11 do 24 metrów.

Stocznia CNB jest usytuowana na brzegach rzeki Garonne, w bliskiej okolicy ogromnych winnic. Pokrywa obszar 105 tys. m², z czego powierzchnia 56 tys. m² jest zadaszona. Długie na 300 metrów głębokie nabrzeże jest idealne do wodowania i wstępnych testów. Construction Navale Bordeaux obecnie zatrudnia ponad 800 pracowników.

ABUS Levage, francuska spółka – córka grupy ABUS Kransysteme, od 1999 roku wspiera CNB w procesie rozwoju i poprawy produktywności. Do tej pory w stoczni zainstalowano 27 suwnic pomostowych ABUS. Wszystkie wyposażone są w pary wciągników linowych (wyposażone w funkcję pracy w tandemie), które umożliwiają operowanie wielkowymiarowymi komponentami. Budowa jachtów ma miejsce w 3 warsztatach. W pierwszym, oznaczonym jako CNB1, montowane są prototypy. Tutaj pracuje dwudźwigarowa suwnica pomostowa ABUS typu ZLK z udźwigiem 2 x 10 t. Warsztat CNB2 to strefa formowania kadłubów, pokładów i zadaszeń katamaranów Lagoon. Ten obszar obsługują jednodźwigarowe suwnice pomostowe ABUS typu ELK o udźwigach 2 x 5 t i 2 x 7,5 t. Hala CNB3 jest używana do montażu finalnego i instalacji pokładów na ukończonych łodziach przed końcowymi testami. Tu również zamontowano suwnice ELK o udźwigach 2 x 2 t i 2 x 4 t. Zainstalowane na dźwignicach systemy pracy w tandemie umożliwiają operowanie dwoma urządzeniami jednocześnie oraz transportowanie ładunków podwieszonych do czterech zsynchronizowanych haków. Jachty i katamarany wodowane są bezpośrednio stąd po pochylni wychodzącej na rzekę Garonne.

Construction Navale Bordeaux ma jak dotąd na swoim koncie produkcję 1 500 łodzi, do czego wydatnie przyczynia się modernizowany i dobrze utrzymany park maszyn.

Zastosowane produkty


Pliki do pobrania