SUWNICE POMOSTOWE


Suwnice pomostowe firmy ABUS (o udźwigu do 120 t) są idealnym rozwiązaniem w transporcie dużych mas, w tym również przy dużych rozpiętościach.

Suwnice jednodźwigarowe

Suwnice jednodźwigarowe firmy ABUS umożliwiają swobodny przepływ materiałów nawet w halach produkcyjnych i magazynowych o niewielkich powierzchniach. Oferowane są z dźwigarem walcowanym lub spawanym skrzynkowym. Wybór jednego z wariantów połączenia czołownicy z dźwigarem pozwala zoptymalizować wysokość podnoszenia.

Szczegóły Zapytaj o cenę

Suwnice dwudźwigarowe

Suwnice dwudźwigarowe firmy ABUS zaprojektowane są do transportu mas do 120 t. Oferowane są w różnych wariantach i możliwe jest ich dopasowanie do specjalnych wymagań takich, jak: wyższa prędkość jazdy suwnicy, pomost remontowy, wciągarka linowa z pomostem czy pomocnicza wciągarka.

Szczegóły Zapytaj o cenę

Suwnice podwieszane

Suwnice podwieszane firmy ABUS są optymalnym rozwiązaniem w przypadku gdy w hali nie ma możliwości budowy torowiska dla suwnicy natorowej. Montowane są one do konstrukcji dachowej. Niewielkie wymiary dojazdowe pozwalają na najlepsze wykorzystanie szerokości hali.

Szczegóły Zapytaj o cenę

Suwnice wspornikowe

Jednodźwigarowe suwnice wspornikowe firmy ABUS montowane są na własnym torowisku, poniżej poziomu jazdy innych suwnic. Umożliwia to jednoczesną obsługę wielu stanowisk pracy. Jednodźwigarowa suwnica wspornikowa firmy ABUS oferowana jest do 5 t udźwigu i do 12 m wysięgu (wysięg zależny jest od udźwigu).

Szczegóły Zapytaj o cenę

Suwnice półbramowe

Jednodźwigarowa suwnica półbramowa EHPK (udźwig do 10 t) pracuje na własnym torowisku poniżej poziomu jazdy suwnic pomostowych. Suwnica ta ze względu na swoją konstrukcję  dopasowuje się do istniejącego systemu przepływu materiałów. Górna czołownica porusza się po jednej z szyn istniejącego torowiska, a dolna czołownica przejeżdża po posadzce hali, bez odrębnej szyny. Na konstrukcję hali przenoszone są nieznaczne obciążenia. Bezpieczeństwo przejazdu suwnicy zapewniają światła ostrzegawcze oraz funkcja wykrywania przeszkód. Jest to ekonomiczne rozwiązanie ze względu na niskie koszty inwestycji jak również szybki i nieskomplikowany montaż.

Szczegóły Zapytaj o cenę

Często zadawane pytania

Istnieje kilka typowych błędów przy wyborze suwnicy, których można uniknąć, jeśli dokładnie przeanalizuje się środowisko i specyficzne wymagania. Jednym z częstych błędów jest niejasne określenie wymagań technicznych, takich jak udźwig, wysokość podnoszenia lub rozpiętość. Pomocna może być tutaj dokładna analiza wymagań, która uwzględnia również możliwe przyszłe rozszerzenia.

Środowisko, w którym będzie używana dzwignica jest również często niedoceniane. Temperatura, wilgotność, zanieczyszczenie pyłem i ewentualne chemikalia w powietrzu mogą mieć duży wpływ na żywotność i wydajność dzwignicy. Dźwignica używana w środowisku o ekstremalnych temperaturach lub wysokim poziomie zapylenia wymaga zastosowania bardziej wytrzymałych materiałów i dodatkowych środków ochronnych. Kolejną kwestią jest wybór sterownika: jeśli nie jest on dopasowany do środowiska pracy, cierpi na tym wydajność. W trudno dostępnych miejscach lub w trudnych warunkach otoczenia sterownik radiowy jest często lepszym wyborem, aby zapewnić bezpieczne i precyzyjne ruchy.

Innym częstym błędem jest wybór niewłaściwego udźwigu: zbyt mocna dzwignica powoduje niepotrzebnie wysokie koszty, podczas gdy zbyt słaba dzwignica niesie ze sobą ryzyko przeciążenia. Niezbędne jest zatem realistyczne obliczenie udźwigu z odpowiednim marginesem bezpieczeństwa. Warunki przestrzenne są również często zaniedbywane. Dźwignica musi zmieścić się w hali i mieć wystarczające pole manewru, aby móc bezpiecznie i efektywnie pracować - dlatego konieczne jest sprawdzenie warunków przestrzennych na wczesnym etapie.

Konserwacja jest również często zaniedbywana. Trudno dostępna lub wymagająca specjalnych części zamiennych dzwignica utrudnia konserwację i może prowadzić do długich przestojów. Przyjazne w konserwacji dzwignice oraz dobra dostepnosc serwisu i czesci zamiennych sa zatem równiez waznymi kryteriami wyboru.

Jeśli te czynniki - wymagania techniczne, a także środowisko i konserwacja - zostaną wzięte pod uwagę, można uniknąć kosztownych błędów, zwiększyć bezpieczeństwo i zapewnić długoterminową rentowność dzwignicy. Kompetentna osoba kontaktowa pomoże dokonać właściwego wyboru i uniknąć błędów.

Podczas gdy żuraw warsztatowy jest przymocowany do podłogi hali lub wspornika ściennego i ma tylko okrągły lub półokrągły zasięg działania, suwnica pomostowa może swobodnie przemieszczać ładunki we wszystkich trzech wymiarach w całej hali bez zajmowania cennego miejsca na podłodze. Umożliwia to szybszy przepływ materiałów na większe odległości. W razie wątpliwości, czy suwnica pomostowa jest lepszym wyborem, można skorzystać z porady eksperta.

Suwnice pomostowe znajdują zastosowanie w przemyśle, logistyce i budownictwie i są wykorzystywane wszędzie tam, gdzie ładunki o dużej masie muszą być przemieszczane sprawnie, bezpiecznie i precyzyjnie. Są niezbędnym narzędziem, zwłaszcza w dużych halach produkcyjnych, magazynach i ciężkich operacjach przemysłowych. Obszary zastosowań są tak różnorodne, jak sektor przemysłowy, oto kilka przykładów:

  • Produkcja i inżynieria mechaniczna (np. przemysł motoryzacyjny, huty stali)
  • Magazyny i centra logistyczne (np. magazyny wysokiego składowania, obsługa kontenerów)
  • Budownictwo (np. wytwórnie prefabrykatów betonowych, budowa mostów, budowa turbin wiatrowych)
  • Przetwórstwo metali i odlewnie
  • Przemysł stoczniowy i elektrownie
  • Recykling i utylizacja odpadów

Najlepiej przedyskutować z kompetentnym konsultantem, czy system przenośników podwieszanych lub żuraw warsztatowy byłby dobrym rozwiązaniem zamiast suwnicy pomostowej.

Istnieje wiele sposobów dostosowania dzwignic do indywidualnych potrzeb. Suwnice pomostowe firmy ABUS można elastycznie dostosować do odpowiednich wymagań operacyjnych. W tym celu dostępne są różne opcje, które można zastosować dla każdej z dzwignic - podobnie jak w przypadku systemu modułowego. Obejmują one wybór konstrukcji, dostosowanie udźwigu i rozpiętości, a także wybór specjalnych systemów sterowania, które optymalnie wspierają procesy robocze - na przykład użycie kasety sterowniczej lub sterowników radiowych do obsługi dzwignicy.

Istnieje również wiele opcji wyposażenia, takich jak specjalne urządzenia ładunkowe, dodatkowe urządzenia zabezpieczające lub obsługa silników z przetwornicami częstotliwości, które sprawiają, że procesy są jeszcze bardziej wydajne i bezpieczne. Celem jest zaoferowanie rozwiązania optymalnie dostosowanego do użytkownika i zadania transportowego.

Eksperci ds. żurawi są dostępni, aby odpowiedzieć na wszystkie pytania, nie tylko w zakresie kompleksowych porad dotyczących specjalnych życzeń, ale także właściwego wyboru standardowych żurawi.

Firma ABUS dostarcza dzwignice i komponenty do użytku przemysłowego w halach lub - ze specjalnym wyposażeniem - również na zewnątrz. Należy wziąć pod uwagę obszary i ograniczenia użytkowania, takie jak stosowanie w wysokich lub niskich temperaturach. Należy również pamiętać, że dzwignica musi być zabezpieczona powyżej określonej prędkości wiatru.

Dźwignica firmy ABUS nie może być jednak używana w strefach zagrożonych wybuchem ani do transportu substancji łatwopalnych. Wymagania te są zbyt specjalistyczne i mogą być spełnione tylko przez innych dostawców. Nie jesteś pewien? W takim razie zapytaj kompetentnego konsultanta, być może mimo wszystko uda się znaleźć dobre rozwiązanie.

Suwnice pomostowe firmy ABUS można elastycznie dostosować do istniejącej infrastruktury, aby zapewnić optymalną integrację z istniejącymi systemami. Niezależnie od tego, czy chodzi o istniejące tory suwnicowe, konstrukcje wsporcze czy specjalne warunki przestrzenne, suwnice są indywidualnie planowane i projektowane, aby spełnić wymagania obszaru użytkowania.

Częstym przypadkiem dostosowania jest integracja z halami z istniejącymi torowiskami suwnic. W tym przypadku suwnice pomostowe są wymiarowane i wyposażane w taki sposób, aby można je było bezproblemowo użytkować na istniejących torowiskach. Nawet jeśli nie ma dostępnego toru suwnicowego, można opracować rozwiązania umożliwiające instalację odpowiedniego toru suwnicowego w istniejącej infrastrukturze.

Kolejną ważną kwestią jest dostosowanie do warunków przestrzennych. Przykładowo, suwnice pomostowe mogą być specjalnie zaprojektowane do hal o ograniczonej wysokości pomieszczeń. Często stosuje się tu suwnice jednodźwigarowe z niskim nadprożem lub suwnice podwieszane specjalne, które optymalnie wykorzystują dostępną przestrzeń. Ponadto można wziąć pod uwagę różne rozpiętości, udźwigi i tory jazdy, aby dostosować dzwignicę dokładnie do wymagań.

W celu optymalnego dostosowania zalecana jest szczegółowa analiza istniejącej infrastruktury i konkretnych wymagań. Kompetentni eksperci są dostępni, aby kontrolować warunki na miejscu i opracować indywidualne rozwiązanie. Uwagę zwraca się nie tylko na wykonalność techniczną, ale także na zgodność z odpowiednimi normami bezpieczeństwa i jakości.

Dźwignice firmy ABUS zasadniczo nie są przeznaczone do pracy na zewnątrz. Jednak pod pewnymi warunkami suwnice pomostowe mogą być używane do częściowej pracy na zewnątrz. W tym celu wymagane są specjalne dodatkowe konfiguracje, takie jak odpowiednia ochrona antykorozyjna i elementy odporne na warunki atmosferyczne lub podgrzewacz oleju przekładniowego. Poważnym zagrożeniem może być w szczególności wiatr, dlatego dzwignica może być użytkowana tylko do określonej prędkości wiatru. Z tego powodu jest on wyposażony w system pomiaru wiatru, który ostrzega o przekroczeniu określonej prędkości wiatru. Dźwignica musi wówczas przesunąć się do pozycji spoczynkowej na końcu torowiska lub z powrotem do hali w określonym czasie lub zostać mechanicznie zabezpieczona. Zaleca się omówienie dokładnych warunków użytkowania z konsultantem, aby upewnić się, że pożądany obszar użytkowania jest odpowiedni dla dzwignicy.

Na cenę dzwignicy wpływają głównie dwa czynniki:
- Pożądany udźwig. Powinien on być oparty na maksymalnym ładunku, który chcesz przenieść.
- Wymagana rozpiętość. Zależy ona od wymiarów hali lub torowiska suwnicy.

Podobnie jak w przypadku konfiguracji samochodu, cena dzwignicy zależy od tego, czy i jakie dodatkowe funkcje powinna ona posiadać. Czy powinna być obsługiwana za pomocą pilota radiowego? Czy powinna mieć możliwość jazdy i/lub podnoszenia z płynną regulacją prędkości za pomocą przetwornicy częstotliwości? Czy monitorowana czujnikami ochrona przed kolizją z innymi dzwignicami jest pożądana lub wymagana przez inżyniera budowlanego? Pytania te można wyjaśnić z osobą kontaktową firmy ABUS.