Dźwignice ABUS w zakładzie obróbki metali na Słowacji


Przedsiębiorstwo ALFUN a.s. (www.alfun.cz/sk) powstało w 1999 r. i działa w branży obróbki aluminium i jego stopów. Siedziba spółki znajduje się w Bruntálu, w północno-wschodnich Czechach. Słowacka spółka córka powstała w Seredzie, ok. 60 km od Bratysławy. Kolejne funkcjonują na Węgrzech  i w Polsce. W minionych latach ALFUN znacząco zwiększyło swoje produkcyjne portfolio i zakres oferty. Obecnie określa się jako nowoczesne europejskie centrum usługowe, oferujące klientom poprzeczne i wzdłużne cięcie arkuszy i taśm (w zakładzie Czechach), jak również cięcie blach na wymiar (w spółce córce na Słowacji).

ALFUN podjął współpracę z ITECO ZERIAVY (www.itecozeriavy.sk), słowackim partnerem ABUS, w celu instalacji dwóch suwnic pomostowych i żurawia warsztatowego w zakładzie produkcyjnym w Seredzie. ITECO ZERIAVY zaangażowane było w dostawę, montaż i odbiór techniczny urządzeń zgodnie z wymogami obowiązującymi w Słowacji, a także przeprowadziło stosowne szkolenia operatorów dźwignic.

Blachy różnych wymiarów są w ALFUN transportowane z regałów magazynowych do odpowiednich maszyn do obróbki oraz na stanowiska pił, gdzie są cięte zgodnie z wymaganiami klienta. W proces transportu powierzchniowego zaangażowane są dźwignice ABUS.

Dwie jednodźwigarowe suwnice pomostowe typu ELK o rozpiętości 23 m i udźwigu do 6,3 ton każda mają za zadanie transport największych aluminiowych arkuszy. Blachy o mniejszych gabarytach przenosi słupowy żuraw warsztatowy typu VS o udźwigu 1,6 tony i 4-metrowym wysięgu. Ze względu na specyfikę przenoszonych ładunków, na zbloczach dolnych suwnic i żurawia zamontowane są chwytaki próżniowe.

Obie suwnice ELK obsługiwane są za pomocą sterowania radiowego ABURemote Button z dwustopniowymi przyciskami funkcyjnymi. Dzięki zastosowaniu systemu pomiaru obciążeniaLIS-SV operator może odczytywać na wyświetlaczu pilota ABURemote masy ładunków aktualnie zawieszonych na haku.

Suwnice pracują na wspólnym torowisku. W związku z tym wyposażono je w system antykolizyjny.

Gdy jedna z dźwignic zbliża się do drugiej, mija przy tym pierwszy punkt przełączeniowy, co powoduje automatyczne zmniejszenie jej prędkości do prędkości precyzyjnej. Minięcie drugiego punktu przełączeniowego skutkuje całkowitym zatrzymaniem suwnicy.

Zastosowane produkty


Pliki do pobrania