Najlepsze rzeczy chodzą trójkami: trio dźwignic ABUS w SALFA w Chile


Chilijska spółka Salinas y Fabres (SALFA, www.salfa.cl), powstała 85 lat temu. Obecnie reprezentuje wielu międzynarodowych producentów z różnych branż: rolniczej, leśnej, maszynowej oraz automotive. Wśród 30 obsługiwanych przez SALFA marek są między innymi John Deere, Renault Trucks czy Chevrolet. Poza regionalnymi biurami handlowymi SALFA rozbudowała również gęstą sieć stacji serwisowych z magazynami części zamiennych oferując naprawy, przeglądy i konserwacje. Na terenie Chile istnieje 50 oddziałów serwisowo - sprzedażowych skupionych wokół 24 miast, zatrudniających profesjonalny personel będący zawsze blisko klienta. Niedawno SALFA została nagrodzona tytułem “Great Place to Work”. Tym samym zapewniła sobie zaszczytne miejsce wśród najlepszych przedsiębiorstw w kraju. W konkursie ofert, wyróżnienie to było dodatkową zachętą dla JJ Crane (www.jjcrane.cl), Chilijskiego partnera ABUS Kransysteme, będącego dostawcą urządzeń dźwignicowych. 

Od 2016 roku w SALFA zamontowano kilka suwnic pomostowych ABUS. W ostatnim czasie JJ Crane dostarczył kolejne dźwignice, tym razem do nowej bazy serwisowej spółki. Dostawa obejmowała doradztwo, montaż oraz asystę podczas odbioru technicznego suwnic. Pierwsza z trzech dźwignic pracuje w głównej hali, gdzie serwisowane są maszyny rolnicze i traktory. Jest to jednodźwigarowa suwnica pomostowa ABUS typu ELK o udźwigu 3,2t oraz rozpiętości 16,5 metra. Jej głównym zdaniem jest podnoszenie traktorów. Ze względu na duże gabaryty podnoszonych ładunków oraz nacisk na bezpieczeństwo pracy, dźwignica została wyposażona w sterowanie radiowe ABURemote

Wyposażenie warsztatu naprawy silników stanowiło dla JJ Crane specjalne wyzwanie. Niewielka wysokość hali wymusiła optymalne wykorzystanie przestrzeni w obszarze podnoszenia bloków silników i innych podzespołów.

Rozwiązaniem takiego problemu okazało się zastosowanie suwnicy podwieszanej EHB-X, jednej z kilku wersji modularnych dźwignic podwieszanych produkowanych przez ABUS. Dzięki specjalistycznemu rozwiązaniu inżynierskiemu osiągnięto bardzo małą wysokość zabudowy urządzenia, a tym samym możliwie jak największą wysokość podnoszenia. Taki zabieg jest możliwy dzięki konstrukcji samej dźwignicy - dźwigar z wciągnikiem jest umieszczony nie pod, ale pomiędzy belkami torowiska. Maksymalny udźwig tego typu suwnicy wynosi 1 tonę. 

„Trio” dźwignic uzupełnia przestawna wciągarka bramowa LPK o udźwigu 400 kg. LPK jest przeznaczona do różnego typu zadań transportowych, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz hali. 
W SALFA urządzenie pracuje głównie jako typowa dźwignica warsztatowa. Jednak wciągarki LPK mają również inne zastosowania: mogą być używane do napraw, wymiany form we wtryskarkach jak również w technologii magazynowej do podnoszenia ładunków o masie nawet do 2 t (w zależności od wersji). Dzięki samonastawnym kołom posiadającym możliwość blokady, dźwignica może być w sposób szybki i wygodny przestawiana na inne stanowisko pracy, bez uszczerbku na bezpieczeństwie pracy. Dwa z pośród czterech kół wyposażone są dodatkowo w mechanizm zmiany kierunku umożliwiający ich obrót o 90 stopni.

Trzy różne dźwignice, trzy różne zastosowania: SALFA korzysta z technologii podnoszenia ABUS skonfigurowanej optymalnie do swoich potrzeb. W najbliższej przyszłości planuje się wyposażać kolejne oddziały chilijskiej spółki w różne systemy dźwignicowe.

Zastosowane produkty


Pliki do pobrania