Suwnicą ABUS - z magazynu prosto na statek


Firma spedycyjna Hegmann (www.hegmann-transit.com) prowadzi działalność logistyczną w porcie nad Renem w Wesel (Niemcy). Od ponad roku wykorzystuje do tego celu dźwignice pomostowe ABUS. Suwnice dwudźwigarowe ABUS ZLK w wielofunkcyjnej hali magazynowej transportują ładunki do 150 ton, by przygotować je do dalszej spedycji.

Do niedawna używano dźwignic jedynie wewnątrz wielofunkcyjnej hali magazynowej. Tor jezdny został jednak wydłużony poza halę, do nabrzeża Rhein-Lippe. Podwieszona na pylonie, samonośna konstrukcja stalowa widoczna jest z dużej odległości. Długie na 90 m torowisko poprowadzone zostało ze środkowej sekcji hali na zewnątrz, ponad basen portowy. Dzięki temu możliwy stał się transport ładunków z magazynu i ich bezpośredni załadunek na barki i statki żeglugi śródlądowej oraz na odwrót: rozładunek transportu wodnego i transport towarów do wnętrza hali.

W celu wykonania operacji na nabrzeżu suwnice wyjeżdżają z hali na zewnątrz przez automatycznie otwierającą się klapę w ścianie. Niezależnie od kierunku jazdy (wjazd/wyjazd), jeśli klapa jest zamknięta, suwnica będzie zatrzymywana za pośrednictwem wyłącznika krańcowego jazdy. I na odwrót, klapa może zostać zamknięta wyłącznie, gdy suwnica nie znajduje się w jej strefie. W tym celu na torze jezdnym zamocowane są krzyżowe wyłączniki krańcowe, ustalające pozycję suwnicy w pobliżu klapy, a ruch suwnicy w tej strefie monitoruje system kontroli przejazdu przez bramę. Dzięki niemu suwnica wjeżdża w strefę klapy tylko wówczas, gdy jej wózek znajduje się w odpowiedniej pozycji, umożliwiającej bezkolizyjny przejazd przez otwór w przegrodzie.

Ze względu na częściową eksploatację dźwignic na zewnątrz są one wyposażone w osłony, które chronią przed wpływem zjawisk atmosferycznych w szczególności napędy suwnic, skrzynki stycznikowe i wciągarki linowe. System pomiaru wiatru ABUS za pomocą dobrze widocznego światła ostrzegawczego uprzedza operatora suwnic o nasilających się podmuchach. W takiej sytuacji suwnice muszą zostać niezwłocznie zatrzymane lub przemieszczone do wnętrza hali. Specjalna powłoka lakiernicza zapewnia urządzeniom niezbędną ochronę antykorozyjną.

Bazując na suwnicach ABUS spółka Hegmann zorganizowała nad Renem spójny ciąg transportowy: z rzeki prosto na samochody ciężarowe. Od chwili uruchomienia zewnętrznego toru jezdnego na początku 2018 roku obsłużono tu za pośrednictwem dźwignic ABUS około 115 zespołów barek rzecznych i statków towarowych o długości do 135 m.

Zastosowane produkty


Pliki do pobrania